BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Friday, November 11, 2011

MAAFKAN ANAKMU INI...MAMA..PAPA

ASSALAMUALAIKUM WARAHMATULLAHIWABARAKATUH.....
"salam sayang untuk mama...papa...daripada anakmu ini....
anakmu ini ingin menyusun sepuluh jari untuk memohon keampunan kepada papa dan mama dengan apa yang berlaku pada kehidupan anakmu ini....sesungguhnya anakmu ini tidak meminta untuk berada dalam kehidupan sebegini...anakmu ini tahu bahawa anakmu ini telah melukai dan mengecewakan harapan dan hati kalian...harapan yang kalian semai untuk melihat anak mu ini berjaya telah hancur bersama dengan kecewaan yang anakmu ini ciptakan....aku faham segala penat lelah yang kalian lakukan demi untuk aku...demi untuk kehidupan aku...aku merasakan bagai tidak layak untuk berada di dunia ini....aku rasakan bagai tidak layak untuk aku si lahirkan...aku sendiri hampa dengan kekecewaan aku sendiri...aku kalah dengan diri aku sendiri..aku rebah dengan diri aku sendiri...aku hilang keyakinan diri ku...aku putus asa dengan kehidupan aku ini...aku merancang segalanya..tapi aku x pernah untuk mengambil  inisiatif dengan perancangan itu... aku kecewa..aku benci diri aku sendiri...aku tak tahu apa yang aku patut lakukan agar mereka tidak menghina memaki mengherdik kalian kerana memiliki insan seperti aku..maaafkan anak mu ini mama..papa...
aku mudah berkata-kata..aku mudah mencipta semua impian aku...aku mudah melakar setiap angan-angan aku...aku mampu untuk mewarnai setiap angan-angan aku...tapi aku tidak buat apa yang telah aku rancangkan...dunia....diri mu sungguh unik..kau memberi semua kesenangan pada mereka yang berani berhadapan dengan mu....kau cucukkan duri pada mereka yang ingin berdiri bersama-sama mu....kerana duri itu lah mereka berada seiring dengan mu...tapi aku....aku takut untuk menghadapi semua duri...ranjau.... belukar..yang ada di hadapan aku..aku takut untuk berada seiring dengan mu..aku hanya acemburu dengan apa yang lain miliki tapi aku tidak ada usaha untuk memajukan diri aku..mana salah aku...mana salah aku... mana kesilapan aku pada kehidupan..kenapa aku di uji sebegini..aku tak sanggup untuk terus menghampakan orang tua ku...apa salah saya..mama..papa....kenapa saya x kuat...kenapa saya harus lalui semua ini...mana kereta yang saya impikan...mana banglo yang saya ciptakan..mana percutian yang saya inginkan....mana mahligai yang ingin saya dirikan....mana..papa...mana mama....semua itu takkan wujud dengan...kata-kata..dengan angan-angan...ye..anakmu ini hanya pandai berkata-kata..omong kosong... memang patut aku..pergi dari sini...aku pergi dari sini.....pergi semua angan-angan ku pergi semua impian-impian ku pergi nyah kau dari hidup aku...aku tak nak fikir semua ini lagi....aku tak nak impian semua ni lagi...semua tue hanya angan-angan...penipu....................aku...benci...benci..benci............ arghhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh
hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh
hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh.........................................................
jangan hanya pandai bercakap jika kita tidak mampu untuk melakukannya.....jagan berkata-kata jika anda tidak mempunyai wang.......yea..wang.......duit.....$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$...........
sesuatu yang penting dalam kehidupan.....sesuatu yang boleh membuatkan seseorang itu gila kerananya.... sesuatu yang boleh menyebabkan mereka melakukan pembunuhan....ia mampu membunuh semua.. tanpa ade belas kasian...tanpa memikirkan orang lain...tanpa berkeperimanusiaan.......dia raja segalanya....... dia mampu mengawal semua manusia....sekiranya kita gagal untuk memerhatikan gerak langkahnya...
benda ini juga....mampu untuk menjadikan dunia aku realiti....mampu membangunkan aku.. mampu menimbulkan aku ketika aku lemas...mampu menyelamatkan aku...tapi...aku tidak bekerja...aku hanya mencipta semua itu....dan benda itu pun x kan datang bergolek...ermmmmmmm.....cerdiknya aku... kenapa aku takut sangat dengan apa yang ade kat luar tue....aku kene berani....berani...berani......aku kena buktikan pada mereka-mereka aku mampu memiliki semua......tapi aku kena ade $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$........
nak ade $$$$$$$$$$$$$$$$.....kena ade kerja.....memilih sangat ke aku ni....klu aku kerja dgn gaji 150 sebulan....sampai bila aku nak maju...sampai bila impian aku akan terlaksana.....RM 150.00 tu.... belanja harian aku je tue.....kdg2 belanja aku lebih daripada tue...cam tue ke nak aku cipta impian aku... walaupun aku sedar belanja aku lebih dari 150 ringgit.....aku cuba untuk berjimat...tapi....ermmmm........nafsu.. biasalahkan...aku simpan....aku keluarkan......tak cukup lah.....semua tue x cukup.....x cukup... faham x x cukup..........................pppppppppppppppppppp...................................
masa kecik semua apa yang aku nak dapat dengnan mudah......cakap aje....apa..semua dapat walaupun lambat...x kisah..janji dapat...dan lahirlah insan yang x sempurna ini....nak cari keje banyak bergantung pada orang...cam ne nak maju...nak orang jaga diri dia..x pandai langsung nak jaga diri sendiri.....tu lah.. kenapa engkau x fokus masa belajar dulu...kenapa kau bangga sangat....sekarang tengok apa jadi pada life kau.. x nampak ape2 deer....xde apa langsung.....mmg patut pun mereka pandang kau sebelah mata....kau xde apa2 lah...kau tu zero..semua benda kau x tau..tau cakap jer.....tapi kau tue penakut...memang patut kau cam nie selamanya.........kau terus menyusahkan mak bapak kau..bagi kau makan sampai sekarang...teruskan lah wat cam tue...oranng bagi mak bapak duit tiap2 bulan...kau...bagi apa...bagi air liur kau....teruskan lah bagi air liur kau tue...kau kan anak kesayangan..xde masalh lah...kau minta dapat jer....kau tu x pandai pk... cam ne mak bapak kau sekolahkan kau dulu...kau tue..high test sangat...yelah...anak orang kaya..mana x pandang serong kan..konon malu naik keta buruk...nangis2..tapi duit nak....kau tahu apa perasaan mak bapak kau tengaok kau cam tue...kecewa tue....hancur hati tau....kecewa dengan sikap anak dia....sebab tue gak kau nie x layak belajar tinggi2..sbb lah kan..kalau kau belajar tinggi2 aku rasa kau nie jadi cam cter hingga hujung nyawa agaknya..x kenang budi...memang patut pun kau kena belajar setakat spm jer...biar kau sedar sikit.. yelah orang cam kau nie kan...selalu bangga dengan diri sendiri.....
dah lah....kau x yah pk dah...kau terima lah kehidupan kau nie sebaik mungkin...lakarkan supaya kehidupan kau nie indah...belum ade rezeki lagi lah tue untuk kau dapat keje...kalau kau kuar kau keje lah apa pun.. janji kau keje kau x kaco orang..kau wat hal kau jer...kau pilihlah...orang kata apa yang kau wat/ kau keje kau dapat duit...ermmm.......pikirlah.....janganlah pk kau tu kelulusan universiti....kau x layak dapat gaji besar2 tue...kau dalam 300 jer...bila keje tue..ikhlaskan lah hati tue...yang kau kisah apa orang kata wat pe.. klu kau kisah apa org kata..teruk lah life kau...fikirlah ross...fikir...fikir....."

..........kepada kawan aku...aku minta maaf sebab aku luahkan segalanya di sini...bukan niat aku untuk sindir sape2..aku hanya insan biasa jer...lemah...kadang kala kuat..kadang kala lemah..bukan niat x nak kongsi masa nie..tapi aku lebih selesa menulis dari bercakap...harap kau faham...
...........................................kepada mama & papa...restuilah perjalanan kehidupan anakmu ini kerana restu kalian amat penting untuk anakmu terus berjaya......terima kasih atas pengorbanan kalian selama ini..... insyaallah..kehidupan anak mu ini akan berubah dar semasa ke semasa......doa2 kan kami... ma..pa.. maafkan lah anakmu ini atas kekhilafan yang di lakukan.......restu kalian adalah restu ALLAH SWT.... terima kasih sayang sayang ku......i loveeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee youuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu mama... iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii looooooooooooooooooooooovvvvvvvvvvvvvvvvvveeeeeeeeeeeee yyyyyyyyooooooouuuuuuuuuuuuu papa....muah muah muah muah................

0 comments: